Ett hett tips för dig som antingen redan finns med i en församlingsplantering eller vill veta mer om vad det handlar om: 4-6 december i år hålls en konferens om församlingsgrundande på Kår 393 i Stockholm med Suart Murray som huvudtalare. Det kommer även vara ett kanontillfälle att nätverka och träffa andra församlingsplanterare i Sverige. Stuart har stor erfarenhet i dessa frågor, bland annat så leder han organisationen Urban Expression (har skrivit om detta tidigare) och han har även skrivit ett antal böcker i ämnet.

Min första “kontakt” med Stuart var  då jag läste boken Post-Christendom: Church and mission in a strange new world, en bok som påverkade mig på ett starkt sätt och öppnade mina ögen för saker jag länge känt och funderat på men inte riktigt kunde sätta konkreta ord för. Han har även ett stort hjärta för emerging church och att få se nya och fler uttryck av församlingar i ett efterkristet Europa. All good stuff, som det heter. Mer information om konferensen hittar du här.

Jag kan även rekommendera samlingen med det anabaptistiska nätverket dagtid fredagen 4 december på Betel folkhögskola i Bromma, mer om detta hittar du på Barnabasbloggen.

Hoppas att vi ses!

