Som jag skrivit tidigare så kommer Stuart Murray (Urban Expression, The Anabaptist Network) till Kår 393 i helgen. Temat för konferensen är “Nya församlingar för en ny tid – Hopp från marginalerna” (mer info hittar du här) och jag kan garantera att det kommer att bli en kanonhelg! Stuart har ett viktigt budskap till våra kyrkor och församlingar i väst och jag kan varmt rekommendera hans böcker Post-Christendom: Church and mission in strange new world och Church after Christendom. För mig var dessa en riktigt ögonöppnare i hur jag tänker kring de förändringar som sker i vårt samhälle och frågor som mission, lärjungaskap, församling…

Stuart Murray och Juliet Kilpin besökte Canada för någon vecka sen, Len Hjalmarson har skrivit några riktigt tänkvärda saker om detta på resonate.ca.

Hoppas vi ses i helgen!

