Denna blogg har legat i träda under en längre tid, förutom då en handfull videoklipp som jag har lagt upp och som har inspirerat mig. Detta beror till en stor del på brist på inspiration att skriva, vilket inte är något som kan pressas fram. Sen har mycket fokus gått till andra saker, det har bland annat blivit en hel del resande under våren, mestadels i Sverige för att hålla diverse seminarier och besöka olika pionjära projekt. Resten av tiden har gått till att fokusera på det lokala sammanhang jag befinner mig i… familj, församling, grannar, vänner. Känns lite konstigt att bara skriva om församlingsplantering och mission i ett efterkristet Sverige och inte prioritera det själv i mitt eget liv. Mindre skrivande och mer verklighet, typ. Detta är något som verkligen har utmanat mig under våren – lever jag det jag pratar om, eller är det bara snack?

Sen är det här med denna bloggs fokus. Jag skulle vilja bredda det något till att handla om kultur, andlighet och kristen tro i ett efterkristet Sverige rent allmänt. Inte mindre av mission och församling, men bara bredda helt enkelt. Det har varit en hel del saker som har tagits upp i den allmänna debatten under vintern och våren som inte riktigt har rymts i denna blogg enligt min mening. Åtminstone i det fokus jag valt. Men det är möjligt att det blir ändring på detta framöver.

